Fx15 ve Chitosan Kampanyaları Fx15 Siparişi Chitosan Hakkında

‘Kalp ve damar sağlığı’ etikeyitle ilgili yazılar:

Zayıflama Resmi

Zayıflamada Lifin Önemi

Lif, kalp ve damar sağlığının ve ideal kilonun korunmasında mutlaka alınması gerekli maddelerdendir. Sadece sindirim bozukluklarına karşı koruyucu olup, dışkılamayı kolaylaştırmak ve basuru (hemoroid) önlemesi ile kalmayıp, aynı zamanda sindirim sistemine gelen fazla kolesterol’ü ve yağı da dışarı atarak kalp ve damar sağlığını koruması ile kalp için gerekli diyetlere mutlaka dahil edilmelidir. Ancak tüm buğday ürünleri yani kabuğu ile öğütülmüş undan imal edilen gıdalar yemek esnasında değil öğün aralarında alınmalıdır. Zira fazla kolesterol ve yağı bağladıkları gibi bazı yararlı maddeleri de bağlarlar. Örnek olarak kalsiyum, kemik sağlığı ve demir de kan yapılanması için gerekli iki önemli mineral olup maalesef lif tarafından bağlanabilmektedir.

Bu nedenle kolesterol ve yağı düşürmek, dolayısı ile kalp ve damar hastalıklarına karşı korunmak istiyorsanız lifli gıdaları tüketin. Ancak yararlı maddeleri de bağlamamak açısından bırakın yemeğiniz sindirilsin ve yararlı maddeler hazım olsun. Yemeğin bitimini ve sindirimini takiben, bir iki saat sonrasında kepekli ekmek veya benzeri ürünü tüketin. Burada en sık sorulan soru yemeğin ekmeksiz yenemeyeceği ve böyle bir durumda ekmek yerine ne tüketilmesi gerektiği. Her şey alışkanlıktır.

Yemeklerinizi bulgur, pirinç, mercimek gibi tahıllarla patates, püre gibi ilave garnitür yemeklerle birlikte tüketerek ekmeksiz beslenmeye alışabilirsiniz. Yemeğinizin tamamlanmasını takiben de yani iki yemek arasında keten tohumu veya kepekli ekmek gibi lif yönünden zengin gıdanızı tüketebilirsiniz. Ayrıca tüm buğday ürünleri yani kepekli ekmek gibi ürünler tokotrienol fitokimyasalları açısından son derece zengindir. Tokotrienol’ler kuvvetli bir antioksidant olan E vitamininin önemli bir formudur. Bu yönü ile de kepekli maddeler ve tüm buğday ürünleri tümör gelişimini kontrol altına alarak kansere karşı korunma sağlayabilmektedir.