Fx15 ve Chitosan Kampanyaları Fx15 Siparişi Chitosan Hakkında

‘Kilo yönetimi ve zayıflama’ etikeyitle ilgili yazılar:

Zayıflama Resmi

Diyet ve Lifli Gıda Tüketimi

Diyet yapanların sıklıkla birçok lifli gıda kaynağını tüketmeleri teşvik edilir çünkü bu gıdalar, insanın çok daha hızlı doymasını sağlar ve iştahını azaltır. Böylece toplam olarak daha az yemek yemeyle sonuçlanır. Ayrıca çözünebilen lifin kandaki kolesterol düzeyini düşürdüğü ve diyabeti olan kişilerin kandaki glikoz düzeyini düzenlediği bilinmektedir.

Lif, parçacıkların yumuşamasını sağlayan suyu emerek sünger gibi hareket eder ve kabızlık sıklığını azaltır. Lif, midenin boşalma süresini azaltarak doluluk hissi sağladığı için kilo yönetimi ve zayıflamada yardımcıdır. Ayrıca lifli gıdaların genellikle yağ ve kalorileri düşüktür.

Diğer taraftan çözünemeyen lifler, sindirim sırasında bağırsak içeriğine hacim vermesine rağmen çözünmez. Bu nedenle çözünemeyen lifli gıdalar, besinlerin bağırsaklardan geçme süresini hızlandırır. Çözünemeyen lif tüketimi kabızlık, hemoroit sorunları ve divertiküler hastalığı olarak bilinen damar rahatsızlığının önlenmesine yardım eder. Ayrıca yüksek lifli bir diyet, kolon kanseri riskini de azaltabilir. En iyi çözünemeyen lif kaynağımız buğday kepeğinden gelir. Diğer kaynaklar her çeşit tahıl, kuru fasulye, bezelye gibi özellikle kabuklu sebze ve meyvelerden oluşur.

Yüksek lifli yiyecekler, kilonun azalmasının yanı sıra sağlık açısından da faydalı olabilir. Aşağıdakiler lif alımınızı nasıl artıracağınızı göstermektedir:

  • Beyaz ekmek yerine kepek ekmeği tercih edin.
  • Her çeşit tahıl ve kepekten yapılmış kahvaltılık tahıl gevreği tercih edin.
  • Beyaz pirinç yerine kahverengi pirinç kullanın. Ayrıca diğer buğday ürünlerini deneyin.
  • Patlamış mısır atıştırın.