Fx15 ve Chitosan Kampanyaları Fx15 Siparişi Chitosan Hakkında

‘Sindirim ve emilim’ etikeyitle ilgili yazılar:

Zayıflama Resmi

Tabağınızı Dengeleyin

Vücudumuz genelde öğün planımızda olmayan şeyi ister. Yiyebileceğiniz besin çeşitliliğini ciddi biçimde kısıtlayan programlar, vücudunuzda bir eksikliğe neden olabilir ve dolayısıyla siz bu eksik kalan besinleri yemek istersiniz. Mümkünse öğünlerinizde olabildiğince çeşit olsun. Biraz karbonhidrat, yağ ve protein olsun. Protein ve yağın, sindirimi daha uzun sürdüğünü unutmayın, o yüzden daha uzun süre tokluk hissi yaşayacak ve dolayısıyla aradaki aşermelerinizi azaltacaksınız. Ya da yemek tabağı numarasını uygulayın: zihninizde tabağı bölümlere ayırın ve yarısı sebze ve meyvelerle doldurun. Sonra kalan kısmı da parçalara ayırın ve bölümlere proteinleri, yağlan ve karbonhidratları yerleştirin.

Fiber, aşermelere karşı verdiğiniz savaşta, bir diğer önemli silah olabilir. Fiber, genelde bitkilerin dış katmanlarında bulunan, özel bir tip karbonhidrattır. Tükettiğimiz diğer besin maddelerinin aksine, fiber vücudun sindirim sisteminden, daha küçük besinlere parçalanmadan geçer. Yetişkin kadınlar, günde 20 gram, yetişkin erkekler ise günde en az 30 gram fiber tüketmelidir. Ortalama bir insan, bu tavsiye edilen rakamların yarısından daha az yer. Fiberin pek çok faydası vardır ve bunlardan bazıları şunlardır:

Daha çok çiğnememizi gerektirir, dolayısıyla yeme sürecini yavaşlatır. Bu da daha çok kalori almadan daha çabuk tokluk hissi duymamızı sağlar.

Sindirimi ve emilimi yavaşlatır, böylece besindeki şeker, kana daha yavaş karışır ve kan şekeri seviyelerini yükseltip azaltmak yerine, eşit seviyelerde kalmasını sağlar. Mide içeriğindeki hacmi artırıp sindirim sistemine geçmeden önce orada daha uzun süre kalmasını sağlayarak yemeği daha doyurucu kılar.

Ayrıca fiberin, düşük kan kolesterol seviyelerine yardımcı olduğu ve kolon kanseri, kalp ve böbrek rahatsızlıkları oranlarım azalttığı belirlenmiştir.