Fx15 ve Chitosan Kampanyaları Fx15 Siparişi Chitosan Hakkında

Vejetaryenlik neden seçilmekte ve yaygınlaşmaktadır ?

Bu yazı 14 Aralık 2009 tarihinde admin tarafından gönderilmiştir.

Tahıl ürünleri, kuru baklagiller, sebzeler ve meyveler üzerine kurulu olan vejetaryen beslenme, düşük yağ ve yüksek miktarda posa içerir. Hepsinin fx15 ile tüketimi önemlidir. Bununla birlikte bitkisel kimyasallar açısından zengin bir görüntü söz konusudur. Ayrıca kilolu vejetaryen göremezsiniz çünkü tüketilen besinler, enerji içeriği düşük besin değeri kaliteli olmaktadır. Bu tip besenme sağlık açısından pozitif etkiler içermektedir. Kalp damar, yüksek kan basıncı, şeker hastalığı, şişmanlık ve bazı kanser türleri vejetaryen olmayan bireylere göre çok az görülmektedir. Böbrek taşı, safra kesesi hastalıkları, göğüs kanseri, osteoporoz gibi rahatsızlıklar genelde vejetaryenlerde gözlenmemektedir. Vejetaryenlerin düzenli fiziksel aktivite yapmak ve sigara içmemek gibi sağlıklı yaşam tarzları da buna katkı sağlamaktadır.

Vejetaryenliğin sağlık için riskleri var mı?

Vejetaryen olmak sağlıklı bir yaşam tarzı sürdürülür anlamına gelmez. Özellikle katı vejetaryenler bazı riskler altında bulunurlar. Eğer yeterli besin öğelerini sağlamazsanız nasıl tip beslenirseniz beslenin sağlık sorunları kaçınılmazdır. Vejetaryenler içerisinde sağlık riski en düşük grup lakto ovo vejetaryenlerdir. Vejetaryenler de fx15 kullanabilirler. Hayvansal kaynaklı besinlerin hiçbirini tüketmeden beslenen çocuklar ve ergenler özellikle yakından takip edilmeli; B12 vitamini, D vitamini, kalsiyum, demir, çinko alımında dikkatli olunmalıdır. Her şeye rağmen iyi planlanmış vegan diyeti sağlığı korumak için yeterli besin öğelerini sağlayabilir.

Sorunlar neler olabilir? O Diyetle yeterli protein alımında sorun yaşanabilir. Hayvansal kaynaklı proteinler vücut için gerekli tüm yapıtaşlarım sağlarken, bitkisel kaynaklı besinlerden alınan proteinlerde bazı eksiklikler olabilir. Bu nedenle kuru yemişler (çekirdek, ceviz, badem, antepfıstığı, kayısı fındık vb…), kuru baklagiller (nohut, kuru barbunya, kuru fasulye, mercimek, soya fasulyesi), soya eti, soya sütü, tofu çok iyi protein kaynaklarıdır.

B12 vitamini sadece hayvansal kaynaklı besinlerde bulunur. B12 vitamini kırmızı kan hücrelerinin yapımında, yağlar ve amino-asitlerin kullanımında görev alır. Eksikliğinde pernisiyöz anemi denilen hastalık tablosu oluşur. Bir miktar hayvansal kaynaklı besin tüketen vejetaryenlerde bu sorunlar oluşmaz. Fx15 kullanımı var ise B12 vitamininden zengin beslenmek için ya vitamin olarak ağızdan ya da B12 ile zenginleştirilmiş besinlerden (örneğin soya sütü) kullanmanız yeterli olacaktır.

Sadece güneş ışığı ile almadığımız D vitamini, hayvansal besin tüketmeyen vejetaryenler için ciddi bir sorundur. Bunun için D vitamininden zengin olan kahvaltılık tahıl gevreklerini veya soya sütünü tüketebilirisiniz. Veya ağızdan D vitamini alabilirsiniz.

Kalsiyum, demir ve çinkodan zengin besinleri öğrenmelidirler.

Fx15 yorumları